Latest Posts

Láska matky vs. láska Au pair

By 15:36

Čau Ahoj! ♥

Nedávno se mi stala taková věc, která mě přiměla zamyslet se nad tématem lásky au pair vs. té pravé mateřské..


Stalo se tohle. Viděla jsem na instagramu krásnou fotku maminky s miminkem, u které bylo napsáno "5 months of happiness (radosti) and worries (starosti).. mothers know.. (matky ví)" což je krásné, pravdivé, jenom jsem teda napsala, že si nemyslím, že jen maminky ví.. a potom se tam rozvinula diskuze, nebo spíš výměna názorů.
Názor 1: Ty opravdové mateřské "worries" znají jen matky. 
Názor 2: Ty opravdové mateřské "worries" může mít i au pair.


Ve výsledku to nemůžeme ani jedna říct na 100%. Já nikdy neporodila, nebyla matkou. Ale na druhou stranu ona nikdy nebyla au pair. Těžko tedy posoudit.

Já si ale za svým názorem stojím. Lidé, kteří si adoptují dítě, přece taky mají tyhle úplně stejné "worries", jako maminky, které mají své vlastní děti. Ta maminka to miminko neporodila, ten pocit nikdy nezažila, ale miluje to miminko úplně stejně jako ta, která ho porodila.
A proto si myslím (je to jen názor a jsem si 100% jistá, že každá au pair to má jinak, ne všechny au pairs jsou au pairkami z lásky k dětem, nebo mají starší děti, ke kterým už se takový vztah vypstovat nedá, já se starám o 5ti měsíční miminko, se kterým jsem od jeho necelého měsíce...), že já, která jsem s miminkem víc než jeho matka, všechno s ním prožívám a tudíž jsem si k němu vybudovala určitý, já si troufám to nazvat MATEŘSKÝ, vztah. A proto mám úplně ty stejné "worries". 
Je jasné, že každý na to má jiný názor. Někdo podobný, někdo stejný, někdo úplně jiný.
Každopádně jsem se zeptala své maminky (nebyla nikdy au pair), která mi napsala, že se mnou souhlasí, že je taky pravda, že existují matky, které o své děti nestojí a nestarají se o ně, takže na druhé straně zase mohou být au pair, které ty děti vezmou jako vlastní (stavím tomu váhu adopce - já ne mamka). Takže to není jen o mateřství, ale o vztahu. Ona nikdy neprožila to, co prožíváš ty a proto, je to pro ni těžko pochopitelné. (Samozřejmě tak i z opačné strany)
Ale mě to nedalo, bylo mi řečeno (zkráceně) "Až to zažiješ, můžeš to porovnat".
No jenomže to bude trvat ještě nějaký ten rok, a tak jsem se zeptala na názor své Hostmum. Moje Hostmum byla au pair a teď je dvojnásobnou matkou. Zeptala jsem se jí, co ona si o tom myslí. Nebudu ji citovat, bylo by to neslušné, ale řekla mi, že:
za 1. (jakože vtípek) a co tatínci? :D
za 2. že podle ní je úplně samozřejmé, že pokud ta au pair přijela s tím, že se chce starat o děti a ne s tím, že jede do cizí země a děti jsou jen ta přítěž, co jí zavazí v cestování, tak si ta au pair vybuduje s dítětem vztah jako matka. Je taky rozdíl, když je někdo s miminkem od 3 týdnů anebo s dítětem od 15 let, tam to asi nebude takové, tam se může vybudovat spíš něco jako sourozenecká láska, když si rozumí. 



Jelikož můj blog čtou au pairs, holky i kluci, vím i o pár maminkách, ráda bych slyšela váš názor. Nechci se s nikým hádat ani nic podobného! Chci jenom slyšet názory. Možná se tady objeví úplně jiný pohled na věc a změní to i můj názor, nevím. Prostě bych vás ráda poprosila, abyste mi napsali váš názor a zkušenosti do komentářů pod článek, na facebooku anebo klidně na facebooku do zpráv >> https://www.facebook.com/StephanieintheUSA . 

Všem moc děkuju!! :)

With Love
Stephanie ♥ !

You Might Also Like

11 komentářů

  1. Štěpánko, diskuzi jsem na instagramu zahlédla a asi se k tomu dostatečně ani neumím vyjádřit, protože jsem ještě neporodila a ani jsem nebyla au pair ... Ale názor mám asi stejný jako ta maminka s miminkem :P je láska au pair k miminku, nebo dítěti může být určitě vřelá a naplňující, ale podle mě se nedá s mateřskou láskou absolutně srovnávat.
    Myslím, že k dítěti si vybuduješ vztah určitě krásný, který tě v tvých letech obohacuje, ale mateřská láska (trochu deformace mojím povoláním možná.. haha) je něco, co začíná v těhotenství a vyvrcholí porodem. Myslím, že tam každá žena pozná ten pocit absolutního štěstí a neskutečnou lásku ke svému dítěti. Tohle se nedá vybudovat jen tak. Vybudovat si můžeš krásnou lásku a vztah, který ti bude připomínat mateřství, ale jednou si na tom porodním lůžku uvědomíš, co je to pravé mateřství. :) Jinak, jen můj, jak říkám, možná zdeformovaný názor :) ... moc ti přeju, ať se máš krásně a si obkopovaná láskou .. myslím na tebe zlatíčko :*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tento názor beru :) fakt jo :)
      Ale potom teda tvrdíš, že láska z adopce není pravou mateřskou láskou? :(
      Jinak moc děkuju za názor! Měj se krásně ♥

      Vymazat
    2. To netvrdím, proto jsem o tom ani nepsala. Myslím, že to je velice naplňující stav pro ženu, která nemůže mít vlastní děti. Musí prožívat neskutečné emoce. Nevím... Sama nevím...

      Vymazat
    3. Ono je to těžké posoudit, když jsme si to nezažily..
      Každopádně tady to je, každý má názor jiný :)..
      Já si tady ty svoje drobečky vzala jako vlastní a dala sem jim všechnu svou lásku, tak to cítím prostě já :)..
      Povíme si za pár let :)

      Vymazat
    4. Ani nevíš jak moc jsem za to ráda a jak moc ti to přeju :-) co za pár let, za pár měsíců si povíme všechny zážitky za ten rok u sklenky bílého na Moravě :*

      Vymazat
  2. Lol, to je docela zcestnej názor. Otěhotnět a porodit umí každá, ale postarat se o dítě a dat mu lásku už každá nezvládne. Proč pak děti konci v dětských domovech, kdyz teda ta největší láska byla během těhotenství a porodu? Prave proto, ze pak se někdo nedokázal postarat a tu lásku jim nedal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to můj názor, ty máš jiný :-) Já si za ním stojím.

      Vymazat
  3. Ja se pridavam k nazoru, ze neni potreba dite porodit, abych k nemu mela "materskej" vztah...vlastni dite teda jeste nemam ale aupair a nasledne v soucasnosti live out nanny nejakej ten patek (skoro 7let) a pod rukama mi tak prosla sposta deti. Vzdycky jsem se starala jen o ty mladsi se kteryma je snazsi navazat nejaky vztah, a vsechny "svoje" deti jsem mela rada i kdyz se sila toho vztahu vzdycky lisila a urcite je rozdil, kdyz jsem jako live out nanny a dite jsem poznala az ve dvou letech a s tou rodinou nebydlim a netravim tolik casu a deti mikuju spis jak jejich teta, zato kdyz jsem byla aupair v usa, prijela jsem k novorozenym trojcatum, s jejichz mamou jsem byla v kontaktu od tehotenstvi, stravila jsem s nima 12 hosin denne po dobu dvoulet a prakticky je vychovala a byla treti rodic kterej s nima travil vic casu nez jejich mama. Troufam si rict, ze tam to byla materska laska, myslim ze svoje deti bych nemilovala/ nestarala se o ne jinak. Kdyz jsem od nich odjizdela, tak jsem byla na zhrouceni, drzelo me to asi rok nez jsem trochu "otupela" a prestala brecet steskem. Doted me to ale bere a to v unoru budou tri roky co jsem odjela, zarlim na soucasny aupairky a tak a casto si rikam jestli jsem normalni, kdyz me to porad tak bere.

    OdpovědětVymazat
  4. Odjezdy jsem vzdycky prozivela, jsem citlivka na tohle a vzdycky se k tem detem upnu, tohle ale byli jediny deti, u kterejch bych to prirovnala k matersky lasce... Anyway, tim chci rict, ze za me je to urcite mozny a ze materska laska nemusi zacinat materstvim/porodem.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda za každý váš komentář! :)