Latest Posts

Věci, které mi budou chybět v Česku

By 5:33


Facebook Fan Page: Stephanie in the USA

Email: stephanie.kralovas@gmail.com
Snapchat: Stephanie.kral

Čau Ahoj!

Na tenhle článek jsem se chystala už dávno, každý den, čím víc se blíží odjezd, tím víc přemýšlím nad věcmi, které mi budou chybět až dojedu. Na článek jsem neměla samozřejmě pořád vůbec čas (hrozně kecám, protože, kdybych neměla čas, kdy jsem stihla za posledních 14 dní ty 3 série Arrow?) ... 
A teď sedím v pokoji na zemi, přemýšlím a zrovna mi hraje Say Something, tak je to asi dobrá příležitost to konečně sepsat. 
Už jen dva dny a já budu sedět v letadle směr Las Vegas, poletím si užít to poslední Americké dobrodružství před návratem domů. 
Já vím, že to říká úplně každý v takové situaci, ale ten čas tak hrozně rychle utekl! Rok je možná krátká doba, ale je dostatečně dlouhý na to, abychom stihli potkat nové přátele, procestovat nová místa, najít nové lásky, zažít dobrodružství a hlavně si vytvořit krásné vzpomínky... Upřímně, než jsem odletěla do USA, vůbec jsem nevěděla, co od toho roku tady očekávám. Ten rok se sice neobešel bez strastí a starostí, ale byl to zatím nejlepší rok mého života! Nikdy nebudu litovat toho, že jsem se rozhodla odjet, dalo mi to strašně moc, daleko víc nad mé očekávání a nebudete mi to věřit, dokud to sami nezkusíte. Ne vždycky to bylo jednoduché, mnohokrát jsem si myslela, že to prostě nezvládnu, že to třeba bylo špatné rozhodnutí, ale víte co? nebylo.. Možná mě Amerika štve v mnoha směrech, ale už tady napořád nechám kus svého života a srdce. Mám tady napořád druhou rodinu, se kterou to možná nebylo vždycky růžové, ale to není ani s mou vlastní. Hostmum mi řekla, že jsem kdykoliv vítána, i kdyby to mělo být za 11 let, že mám u nich vždycky místo jisté. . .

Oceán . . .

Tak ten mi bude hrozně moc chybět! Není to jenom o tom, že celé léto válíte šunky na pláži 5 minut od domu (i když... haha :D). Strašně ráda se, za jakéhokoliv počasí, procházím po pláži, sleduji a poslouchám oceán, když je moc velká zima, prostě jen sedím v autě, piju kafe a pozoruji vlny.. Já nevím, ně co na něm je. Vydržela bych u něj hodiny (pokud není zrovna -21, že Massachusetts..). 
Říká se, že: "Oceán hýbe srdcem, inspiruje představivost a přináší věčnou radost v duši," a podle mě jedna z nejlepších definicí toho, jak na mě působí oceán..
S oceánem se pojí ještě jedna věc, která mi bude chybět.. Nebudu si moct jen tak zajet do města lodí! To bylo děsně cool!




Drive Thru 

No, jelikož jsme v USA, v zemi pokroků, tak si tady usnadňujeme trošku náš život.. Drive thru je prostě skvělá věc. Někdo možná neví, co to znamená, tak tedy vysvětlení - drive trhu jsou vlastně místa, většinou různé obchody, kde nemusíte vylézat z auta a jít dovnitř, ale prostě autem přijedete k okénku, stáhnete to svoje a už nakupujete, co potřebujete.. Já byla v drive thru lékárně, starbucks, bance, fastfoodech, dokonce naše školka je drive thru, prostě přijedu, učitelka si přijde pro dítě/ učitelka mi do auta přinese dítě a jedu... pecka!

Týdenní kapesné

Přesto, že 200$ není vůbec velká částka, jak se na první pohled zdá, obzvlášť když je to na týden, tak mi to samozřejmě bude chybět. I když si najdu v Česku práci, budu mít měsíční příjem, tohle je takové jiné. Každý týden nějaké jisté peníze navíc, ze kterých nemusíte platit (vetšinou) jídlo, ubytování ani další nezbytností a prostě si díky nim můžete alespoň trochu zpříjemnit týden, ať už kafíčkem ve Starbucks, večeří s kamarádkami nebo novým kouskem do šatníku..

Nakupování

Jo! Když už jsme u toho, tak nakupování mi bude hodně chybět. Věci tady sice nejsou levnější než v ČR (to je jeden velký mýtus.., pokud se tedy nebavíme o značkových hadrech, ty nejsou levné, ale levnější než v ČR určitě), ale ten výběr tady! Ať už oblečení, bot (já v ČR se svou velikostí nohy 35 trpím...), věcí do domácnosti, DIY věcí (prostě pro kutily), potravin nebo třeba prostředků a surovin pro pečení (což já miluju)! Tohle mi bude hrozně moc chybět! Cokoliv a kdykoliv potřebujete - mají to - teď a tady - CELOROČNĚ!

Úsměvy na tváři ... 

Tak si to přiznejme, v ČR se všichni mračí! Je hrozně fajn, den po dni, každý den vídat úsměvy.. Ne všechny jsou upřímné - american smile - ale pořád je to lepší a hezčí, než když se pořád mračíme!Úplně každý koho potkáte se vás zdvořilostní frází zeptá jak to de a vy řeknete fajn, možná je to ne vždycky zajímá, ale pořád je to TAK fajn! V obchodě vám každý rád pomůže a nestojí vám za zadkem a nepodezřívá vás z krádeže (tak si to tedy pamatuji z Česka..). Prostě ta atmosféra v USA je většinou taková usměvavá, no a vy se pak prostě usmíváte taky a je vám tak nějak líp už z principu.. Vždyť víte, s úsměvem jde všechno líp!

Auto, výlety a odbočování doprava

Můj milovaný Nissan s automatickou převodovkou mi tedy bude chybět! :D Kdykoliv, kamkoliv, prostě to celý rok bylo tak jednoduché! Kdykoliv jsem měla volno, chuť a chtěla (omezený okruh samozřejmě), mohla jsem vyrazit někam na výlet, neohlížet se na to, jestli někdo doma bude to auto potřebovat, protože bylo prostě moje! No a moje rodina mi platila benzín (až na pár výjimek), takže to bude pořádná změna doma.. Nevadí mi jezdit MHD a tak, ale kolik času člověk ušetří, když jede autem .. ach jo! A kolik času člověk ušetří, když na semaforech může na červenou odbočit doprava?! Hodně! Bude mi to asi trochu chybět, ale větší obavu mám z toho, že se prostě zapomenu a odbočím na červenou .. no a to bude průser! :D

Slowcooker

Musím zjistit jestli se prodává v ČR, protože tahle věc je něco úžasného! Zapojíte do zásuvky, hodíte ingredience, zapnete a čus - za několik hodin máte uvařenou večeři a vám to zabralo 15 minut.. Úžasná věc, no vážně, obzvlášť pokud prostě zrovna nemáte čas vařit.. !

Angličtina

Miluju angličtinu a bude mi chybět ten každodenní život v ní. Některé pocity nebo věci dokážu daleko líp vyjádřit anglickým slovem než českým a to je prosím pěkně důvod, proč spousta au pairs po nějakém čase dává do vět anglická slova, prostě to vystihuje danou věc líp než to české! Přišlo mi to vždycky hrozně otravné, když to někdo dělal a teď to dělám taky a ani si to někdy neuvědomuji. Horší případ je (a že se to stává často!), že si nemůžu vzpomenout na dané slovo v češtině, prostě nevím jak se ta věc řekne česky a přitom vím o čem mluvím... Je to hrůza! Ne kecám, je to paráda, že už nemusím přemýšlet a prostě mluvím anglicky, nepřekládám věty ani slova, prostě to tam v té hlavě je.. Nechci o to přijít, takže v ČR musím najít způsob, jak vložím angličtinu do každodenního života..

Přátelé

Za ten rok jsem si tady našla skvělé kamarádky z celého světa! S některýma budu mít přátelství už na celý život, jako třeba s Peťkou nebo Šarlot (uvidíme se v Česku! ♥) a některé už možná nikdy neuvidím, ale stejně je to skvělé, že mám teď přátele ze všech koutů světa. A tak jestli se někdy rozhodnu cestovat, vím, že na mnoha místech mám vždycky svoje lidi !

Rodina a děti ...

A konečně se dostáváme k tomu, co mě dělá nejvíc smutnou, dokonce jsem kvůli tomu probrečela i noc. Mně tak moc budou chybět ti moji dva andílci! Já ty holky miluju nadevšecko na světě a úplně mi trhá srdce, že je musím opustit.. Hrozně mě mrzí, že Cel si mě nebude ani pamatovat a že moje místo nahradí jiná, díky které nejspíš zapomenou.. Je to hrozně těžké a většina z vás si to nedovede vůbec představit. Ne každá au pair si vytvoří takový vztah ke svým host dětem, záleží na věku dětí, na tom jaká au pair je a určitě i na dalších věcech, ale to je teď nepodstatné.. Úplně mě ničí, když za mnou Viv přijde a řekne mi, že mě miluje a že nechce, abych odjela do ČR. Minulý týden za mnou přišla, abych poprosila svou rodinu a kamarády v ČR, aby se společně se mnou přestěhovali blíž k ní, třeba až do Cohasset. Ten pocit, když Cel pláče a u mě v náručí prostě přestane.. Já je tak hrozně moc miluju, že přesto, že jsem ještě tady, pořád brečím, jak mi budou chybět. Mám s nimi velkou spoustu vzpomínek, zážitků a fotek, díky kterým budou pořád se mnou, ale je ta nejtěžší a nejsmutnější věc na tom všem. Viv mi řekla, že až odjedu, tak bude plakat a křičet, ale vlastně to asi budu já, kdo bude plakat a křičet, protože mi budou tak moc chybět. A samozřejmě i rodina, nemůže být snadné si jen tak někoho cizího pustit na rok do domu, do života, do rodiny.. Jsem jim hrozně moc vděčná za všechno, co pro mě za ten rok udělali a taky mi budou moc chybět..Zítra máme poslední společnou, slavnostní večeři a já už teď vím, jak moc budu brečet. . . Dnes se mě ptali, co bych chtěla, aby uvařili a já jsem zjistila, že jsem si v USA asi nenašla nejoblíbenější jídlo, takže jsem nakonec zvolila pečené žebírka, prostě proč se nerozloučit večeří, kterou můžeme jíst jako neandrtálci, že? :D 


Tohle je část z těch věcí, které mi budou chybět, rozhodně toho bude víc, ale tohle mi momentálně přišlo na mysl.. Chci vám jenom říct, že Amerika není taková, jakou ji známe z filmů, není to žádná země zaslíbená a kdybych chtěla, mohla bych napsat jednou tak dlouhý článek o tom, co mi chybět nebude, ale bylo zbytečné na tom teď na konci hledat to špatné a nějak si to kazit. Většina z vás sem stejně poletí nejspíš jen na dovolenou a to si těch špatností ani nestihnete všimnout, tak vám to nebudu kazit. Všem, kdo se sem chystají, přeji hodně štěstí, aby v Americe našli to, co hledají a aby si užili krásný rok nebo dva. Věřte mi, stojí to za to.. ! 

With Love
Stephanie ♥ !

Kdyby se někdy někdo potřeboval na cokoliv zeptat, nebojte se napsat - ať už do komentářů, na facebook nebo třeba na email! 

You Might Also Like

6 komentářů

  1. V USA jsem strávila sice jen 2 a půl měsíce, ale chybí mi přesně všechno to, co jsi napsala :( Návrat bude těžký, ale Česko je taky úžasné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se v tom našel někdo další. A doufám, že to v Česku půjde na pohodu :)

      Vymazat
  2. Ahoj Štěpánko, moc krásný článek! I mně při jeho čtení ukápla slza. V červenci taky pojedu jako Au Pair do USA, tak jsem zvědavá na to svoje dobrodružství :)
    Moc mě bavilo sledovat tvé příspěvky na fb a články tady na blogu.
    Užij si Vegas a měj se krásně!
    Verča :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko, moc děkuju za krásný komentář ! moc mě potěšil! :)
      doufám, že se ti bude v USA dařit! <3 ozvi se, jak to jde! :)
      Hodně štěstí!
      With Love
      Stephanie <3

      Vymazat
  3. Moc hezky jsi to napsala a přeju ti, že jsi měla tu možnost takhle cestovat...skvělé zážitky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc moc děkuju :)
      Vážím si toho!

      With Love, Stephanie ♥

      Vymazat

Jsem ráda za každý váš komentář! :)