Latest Posts

Ó daně, ó daně...

By 14:26


Ó daně, ó daně, 
jak my myslíme na ně . . .




Když přečerpávám, profituji, vydělávám, investuji, mít tu něco není med,
dej nám prachy, NAPOSLED!


No jo, pro nás nemilá součást pobytu v USA jako au pairs. Musíme platit daně. Máme pocit, že nemáme za celý rok šanci na ně ani našetřit, jsme chudé au pair tak proč musíme platit daně? Ale prostě to tak je a nic s tím neuděláme.. 

Každopádně i po návratu domů některé z nás čeká placení daní a abych byla upřímná, nemohla jsem si vůbec vzpomenout jak jsme to před tím rokem počítali a co a jak vyplnit, takže s pomocí ostatních jsem to splácala do hromady a věřím, že to spoustě z vás Ex-aupairs pomůže.


Výpočet

Jak daně vypočítat? 
spočítáte si počet týdnů, které jste v daném roce v USA odpracovali (vč. dovolené, za tu jste totiž taky dostali zaplaceno). Pro usnadnění - počítejte každý pátek, pokud rok začíná sobotou, počítejte až následující týden.
Pro rok 2016, kdy první den připadnul na pátek, počítáte i ten týden.

Tento počet týdnů, jaký vám vyjde potom vynásobíte výší kapesného, tedy 195,75.

Takže pokud jste končili u rodiny 31. 7. 2016, za rok 2016 jste tedy pracovali 31 týdnů.
Váš výsledek pak odečtete od čísla - částky, která je stanovena na každý rok jiná a najdete ji na stránkách www.irs.gov pod 1040nr-ez form instructions, což je form, který je právě třeba vyplnit a zároveň to jsou instrukce k němu (hledejte pod "Personal exemtion amount increased for certain taxpayers"). 
https://www.irs.gov/pub/irs-pdf/i1040nre.pdf . Částka pro letošní rok je 4,050$ 

Takže to bude vypadat asi takhle - 31 x 195,75 = 6068,25 - 4050 = 2018.
Nelekejte se (jako já :D), tohle není částka, kterou máte zaplatit.
Tohle je číslo, které si teď najdete v tabulce, která je součástí toho návodu pro 1040nr-ez form.
takže částka, kterou musíte reálně zaplatit je 201$.

Když máte částku vypočítanou, stačí už jen vyplnit formulář, daně zaplatit a odeslat na Department od the Treasury. Adresu taky najdete v návodu na internetu. Pro platící mimo USA by to měla být ta v Austinu, Texas.

Form 1040NR-EZ

Pro ukázku vám sem dám i ten formulář, jak by měl vypadat.Vyplnila jsem ho podle příkladu, který jsem uvedla a vypočítala.




Platba

Samotnout platbu potom můžete provést kreditní kartou - taky na stránkách www.irs.gov v sekci Payments. Poplatek je asi 67kč za provedení platby.





Hned po provedeni platby se vám sama vygeneruje stránka, kde si můžete vytisknout nebo uložit potvrzení o platbě. Myslím si, že není nutné potvrzení posílat s formulářem, ale já jej raději odešlu, asi. . :D

Doufám, že to alespoň někomu pomůže a že vám daně nezruinují rozpočet .. 
Mějte se krásně a kdyby byl nějaký dotaz, tak ho ráda zodpovím, když teda budu vědět :D !
Anebo se poradím se všemi, co mi radili při vzpomínání si, jak daně spočítat, vyplnit a zaplatit, tímto jim patří velký dík! 


With Love
Stephanie ♥

You Might Also Like

10 komentářů

  1. Jsi uzasna!! Moc pomohlo. Myslim ze by jsi to mela hodit na naší czech and slovak skupinu ;) <3

    OdpovědětVymazat
  2. Odpovědi
    1. To se ví, hlavně aby to pomohlo co nejvic lidem, kdyz uz jsem to psala, ze jo :D
      A dekuju moc! <3

      With love, Stephanie ♥

      Vymazat
  3. Ahoj,

    díky moc za info, napsáno hezky jasně, stručně a za 5 minut jsem měla spočítáno a to mě to děsilo měsíce a asi jsem to odkládala trochu déle, než bylo třeba xD
    Jen jsem zmatená z jedné věci - takhle mám zdaněný jenom rok 2016, ale co ty 3 měsíce, co jsem tam byla ještě v roce 2015? Přijde mi divné, že já třeba platím 458 dolarů a ty jen 201 a přitom jsme tam obě byly rok o.O Samozřejmě ti nižší daně přeju xD Ale neokrádají se takhle Amící?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem rada ze to pomohlo:)!
      No jde o to, ze kdyz v roce 2015 nevydelas urcitou castku tak dane proste neplatis a dalsi rok platis jen to co sis vydelala.. je to tak samozrejme kvuli tomu ze kdyz vydelas malo tak te "nechteji" jeste skubat o dane.. Ja platila za rok 2015 i 2016 takze dohromady mi to dalo stejnou castku jako nekomu kdo pak platil ten rok v kuse. Kazdopadne kdyz to nekomu vyjde tak, ze prodlouzi treba o pul roku 3 mesice mu vyjdou v jednom roce a 3 ve druhem a pak zase nevydela tolik aby platil dane asi ve vysledku plati vic nekdo komu vyjde ze ten pul rok ma od ledna do cervna a musi teda platit.. ale uz se do Toho zamotavam:D asi chapes co chci rict:D

      Vymazat
    2. Jojo, asi se v tom už orientuju.
      Tak děkuju za pomoc, upřímně jsi mě zbavila stresu xD

      Vymazat
    3. to jsem rada :D!
      Kde v USA jsi?? :)

      S.

      Vymazat
    4. Byla jsem lucky enough to end up in San Francisco xD to za ty dane snad i stoji xD

      Vymazat
  4. Měla bych otazku :) ..když tedy zaplatim dane v USA, tak v CR uz dane platit nemusim po navratu? nebo musim podat dalsi priznani o tom, ze jsem platila dane v USA ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trochu pozdě, ale přece, kdyby to ještě někoho zajímalo.
      Pokud platíš daně v USA, v ČR už ne. :)

      Vymazat

Jsem ráda za každý váš komentář! :)