Latest Posts

Thanksgiving a vánoční tradice

By 3:41



Čau Ahoj! ♥

S hodně velkým zpožděním se konečně pouštím do článku o světově známém svátku Thanksgiving v USA!
Něco málo pro neznalce - Thanksgiving Day (Den díkůvzdání) je tradiční severoamerický svátek, který patří do období dožínek. Historicky se jedná o náboženský svátek, v němž lidé vzdávají díky Bohu, běžně jej však slaví i lidé bez vyznání. Tradiční výklad bývá takový, že Den díkuvzdání poprvé slavili Otcové poutníci spolu se spřátelenými domorodci na podzim roku 1621. Dnes se Den díkůvzdání slaví druhé pondělí v říjnu v Kanadě a poslední čtvrtek v listopadu v USA.
My jsme o den dřív vyrazili s rodinou do Vermontu, k rodičům mého HD, na Champlainovo jezero. 
Cesta byla dlouhá a nudná, jak jinak. A opět na mě padala batožina .. Každopádně na "oběd" jsme měli mekáč.. a na to já si nikdy nestěžuji!


Jeho rodiče, vlastně jeho maminka s nevlastním otcem, jsou velice bohatí, žijí v obřím domě paláci a to přímo na jezeře Champlain. Bydlí kousek od hlavního města Vermontu, takže se špatně nemají. Je to tam vždycky pecka! Strašně se mi jejich dům líbí a měla jsem peckovní pokoj! :)
2 dny před příjezdem jim taky přivezli úplně nové piano - křídlo! A to je něco pro mě.. Možná neumím moc hrát, ale miluji to! Zvládla bych sedět u klavíru hodiny, jenom by to nesmělo být u nudných skladeb od paní učitelky :D. 


S Viv jsme tam nějaký čas proseděly a bohužel musím konstatovat, že Mozart z ní nebude :D ...
Odpoledne jsem jela nakupovat s HM do Kmartu, který zavírali, takže totální výprodeje. Byla to celkem sranda :D ..


Ten večer jsem měla babysitting, takže jsem  byla vesměs v pokoji a zabydlovala se :D.. A sledovala filmy :D. Jelikož jsem se ale bála zeptat na heslo od wifi, měla jsem dost omezený výběr. :D
Užívala jsem si ale taky to okolí.. Kdo by nechtěl bydlet na břehu jezera!


Další den, na Den díkůvzdání, už od rána probíhaly přípravy. Obří.. OBROVITÁNSKÝ krocan se pekl na minutu přesně a všechny ty možné přílohy se musely navařit a připravit. Byla to celkem sranda :D .. 
Později už začala přijíždět bližší či vzdálenější rodina a dům se začal zaplňovat. Každý se s někým o něčem bavil a já jsem opět byla naprosto ztracená, nikoho jsem si nepamatovala a tak jsem jenom tak seděla mezi nimi úplně zmatená :D.
Ve výsledku to probíhalo tak, že si každý naložil co chtěl a sedly jsme si v obýváku u prostřeného stolu.


Krocan chutná jako kuře.

A kdo se vyzná, tak určitě ví, že po Thanksgiving je BLACKFRIDAY, aneb noční nakupování a slevy všude!
My sice nebyli nakupovat v noci, ale ten další den jo a bylo to super!
Opět jsem něco málo utratila... za věci, které využiji nejspíš až příští léto :D .. ale tak.. nevadí :D !
Ale víte co? Potkala jsem Santu!! Můj celoživotní sen se splnil! Prý dostanu pod stromeček auto.. tak.. mami? :D

Hele.. Rudolf!
No a když už jsme u Santy... Ráda bych vám přiblížila to, jak se tady prožívají Vánoce.. Nebo spíš přípravy na Vánoce.
Nejspíš to není všude stejné, ale tak sepíšu, jak to probíhá tady.
Hned 1. prosince je tady první tradice - do oken se dají svíčky (elektrické) a jsou tam po celou dobu Vánoc a přes noc svítí. Je to strašně krásné! Tohle asi zavedu doma :D..
To, jak si úžasně (či kýčovitě) zdobí domy je pak další věc.



Taky hned ze začátku prosince, u nás to bylo 5. prosince, kupují stromek. Kupování stromku je jako z filmu! A ten náš stromek vlastně taky!


Co je dost divné je to (a vím od kamarádky, že to není jen u nás), oni dávají dárky pod stromek už v průběhu prosince. Tomu moc nerozumím.. Nenosí dárky Santa?

Jedním ze zvyků je taky to, že děti chodí za Santou, řeknou mu, co by si přáli na Vánoce a tak.
U nás ve městě je to spojeno ještě s jednou tradicí. Nepamatuji si název, ale spočívalo to v tom, že obchody byly otevřeny dlouho, byla tam zdarma horká čokoláda s marshmallows, pro dospělé punč, soutěž o perníkovou chaloupku. Bylo to super! A podél chodníku byly svíčky (moc to na té fotce nejde vidět, ale snaha byla  :D).



Dalším zvykem je pověšení ponožek na krbovou římsu. Dokonce i já dostala svou vlastní! Ale do teď mi není úplně jasno, co bych do těch ponožek měla dát :D.. Nedám tam nic, snad mi to prominou..


Mají i adventní kalendáře! Trochu vymakanější než my. Malá tam má třeba každý den dárek :D.. Ale mají i ty normální, čokoládové, ten jsem totiž dostala já :D :D .. 


Co mi přijde ještě trochu divné je to, že už dokonce máme prostřený stůl na Vánoce :D .. A taky vím, že nejsme jediní. To je ale hodně divné podle mě :D .. 


Kdyby mě snad ještě něco napadlo, připíšu to později :) .
Chtěla bych vám všem popřát krásné Vánoce! ♥ Bohatého Ježíška a hlavně pohodu doma ♥!

With Love
Stephanie ♥ !

You Might Also Like

0 komentářů

Jsem ráda za každý váš komentář! :)